Startuje nejprestižnější studentská IT soutěž IT SPY, firmám a investorům vybere to nejlepší, co na českých školách vzniklo
Hledání letošního nejlepšího studentského IT projektu začalo, vybírat se bude ze 2000 českých a slovenských diplomek
- O vítězi rozhoduje komise složená z akademiků a zástupců jedné z největších českých IT společností, software-housu Profinit
- Soutěž poskytuje průřez tím nejlepším, co na českých a slovenských vysokých školách v IT oborech vzniká
- Loni soutěž vyhrál projekt studenta Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, který umožnil během vteřiny na základě skici dohledat libovolné scény z desítek hodin videa
Praha 8. 6. 2017: Odstartoval 8. ročník soutěže IT SPY, v níž panel akademických pracovníků z 20 českých a slovenských univerzit zvolí ty nejlepší diplomové projekty, které letos na českých a slovenských univerzitách vznikly. Autor vítězného projektu, vybraného z asi 2000 prací, zároveň reprezentuje úroveň českých a slovenských IT oborů. Vítězové minulých ročníků se často stali významnými akademickými pracovníky, rozvinuli na základě projektu vlastní podnikání anebo obsadili důležité posty v globálních technologických společnostech.
Soutěž cílí na odbornou i laickou veřejnost, ale také firmy a investory. Těm umožňuje seznámit se průřezem toho nejlepšího z českých a slovenských IT fakult. Kromě deseti finalistů totiž akademici na fakultách vybírají také asi stovku těch nejhodnotnějších prací, které zveřejní v takzvané „galerii nejlepších“. Letošní ročník se navíc pokusí studenty ještě více motivovat k dalšímu rozvoji jejich diplomových projektů. Přílišná skromnost či neprůbojnost studentů totiž často vedou k tomu, že i kvalitní diplomové projekty na vysoké úrovni skončí po obhajobě v šuplíku, a firmy, které by je mohly využít, se o nich nikdy nedozví. Překážkou je i nedostatek praktických zkušeností studentů s převedením práce do životaschopného projektu.
„I když vznikne pěkné řešení, které má potenciál praktického využití, absolventi zpravidla nejsou dostatečně připraveni a ani motivováni dotáhnout výsledek do uplatnitelné podoby,“ uvádí docent Jaroslav Zendulka, předseda poroty IT SPY z Fakulty informačních technologií VUT v Brně. Podle Zendulky je řešením především kooperace firem a fakult.
„Vhodnou cestu vidím především v užší spolupráci fakult s firmami, prostřednictvím které mohou společnosti získat informace o zajímavých a potenciálně využitelných projektech a podpořit jejich další rozvoj. Buď za účasti autora, nebo samostatně po dohodě s ním.“
To potvrzuje také Tomáš Krátký, spoluorganizátor soutěže a research and development director ve společnosti Profinit. „Soutěž IT SPY nám již mnohokrát ukázala, že stačí vyvinout jen trochu snahy a diplomový projekt se může dostat do širokého – i světového – povědomí třeba jen na základě udělení prestižního ocenění. Profinit jako jedna z největších tuzemských IT firem podporuje ve spolupráci s akademiky studenty, kteří dokáží intenzivně pracovat se svými diplomovými projekty, a pomáhá jim je rozvíjet.“
Loni se o hlavní cenu utkalo přes 1900 prací z českých a slovenských univerzit. Vítězem se stal Adam Blažek s algoritmem, který rozpozná libovolnou konkrétní scénu ve videu na základě textového zadání anebo jednoduché barevné skici. Vyhledávání probíhá v reálném čase i v případě velkého množství dat, může tedy významným způsobem ulehčit práci videoeditorům, filmařům anebo vylepšit vyhledávání ve videobankách.
Jaké ceny letos udělí odborné komise?
1. – 3. místo soutěže
Udělené nejlepším projektům, které excelují po stránce zvoleného řešení, výzkumu, realizace a rešerše. Projekty získají většinové uznání celé akademické poroty a experta společnosti Profinit.
Partnerská cena SAP
Experti z vývojového centra společnosti SAP Lab ocení inovativní myšlenky, které mohou pomoci k rozvoji podnikových informačních systémů.
Cena odborných novinářů
Cena udělovaná formou anonymní ankety panelem IT, technologických, businessových a marketingových novinářů.
Cena za komunikaci projektu
Cena za mimořádnou schopnost prezentovat téma projektu a přiblížit ho široké veřejnosti, udělovaná panelem marketingových a PR osobností.
Cena veřejnosti
Cena široké veřejnosti udělovaná finalistům prostřednictvím veřejného hlasování na stránkách soutěže.